Rozhlížíte se po nové pracovní nabídce? Dodržujte tyto rady

Rozhlížíte se po nové pracovní nabídce? Dodržujte tyto rady

Atraktivní pracovní nabídky jsou v současné době všude kolem nás. Určitě i vás láká vyzkoušet si, zda byste uspěli na pracovním pohovoru u jiné společnosti. Jaký by vám nabídli plat? Jaká by byla pracovní doba? Jistě chcete získat odpovědi na tyto otázky bez rizika pro vaši aktuální pracovní pozici.

 

Stanovte si cíl

Jakmile se začnete rozhlížet po nových pracovních nabídkách, musíte mít stanovený cíl. Chcete opravdu velkou životní změnu, v podobě nové pracovní pozice? Chcete se posunout výš v kariérním žebříčku? Nebo jen mapujete situaci na trhu práce, zajímají vás konkurenční nabídky a chtěli byste si s nadřízeným promluvit o zvýšení platu?

 

Hledání práce diskrétně

Nejste si jisti, jestli vás nová pracovní nabídka osloví. Možná nebudete odcházet ze stávající pracovní pozice. Hledejte proto diskrétně. K hledání pracovních nabídek nikdy nepoužívejte počítač v práci, ani v případě, kdy pravidelně promazáváte historii prohlížených stránek. Nezmiňujte se kolegům. Pokud jdete na pracovní pohovor, jděte v době dovolené. Vracíte se z pracovního pohovoru zpět do zaměstnání? Převlékněte se, abyste přišli v obvyklém oblečení. Telefonní hovory, ve kterém vás pozvou do výběrového řízení nevyřizujte před kolegy. Pracovní úkoly dokončujte se stejnou pečlivostí, jako doposud.

Rozhovor s nadřízeným

Dozvěděl se váš nadřízený o tom, že hledáte nové pracovní místo? Sdělte mu důvody svého rozhodnutí. Buďte věcní a popište, co vás k rozhodnutí přivedlo. Nekritizujte, nehodnoťte. Můžete naznačit, že byste při určitých vstřícných krocích byli ochotni v zaměstnání zůstat. Zkuste nabídnout zaměstnavateli řešení, vaši představu budoucích podmínek. Současně ujistěte zaměstnavatele, že stávající pracovní úkoly včas dokončíte a pomůžete při hledání i zácviku nového zaměstnance.

 

Diskrétnost by měl zachovávat i zaměstnavatel, zejména v případě, kdy podniká ve velmi specifickém oboru a pracovníci se navzájem znají i s konkurencí. Headhunting je třeba provádět citlivě, nekontaktovat zaměstnance konkurenční firmy v pracovní době a setkání domlouvat na neutrálním místě. Zaměstnavatel musí dát pozor, aby se zaměstnanci firmy nesetkali s pracovníky konkurenční firmy nebo mezi sebou navzájem.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *